Webinar

Webinar is een woordcombinatie van de woorden web (het wereldwijde web) en seminar. Een webinar heeft uitsluitend online publiek, deelnemers kunnen een webinar rechtstreeks volgen via smartphone, tablet of computer. Een webinar kan een lezing, training, college of (interne) presentatie zijn. Vanuit een studio kan de presentator een grote en gerichte groep deelnemers bereiken, zonder dat men zich fysiek hoeft te verplaatsen. Omdat webinars interactief zijn, kan de presentator bijvoorbeeld door een poll een vraag stellen aan de deelnemers. Daarentegen kunnen deelnemers ook vragen stellen aan de presentator. Meer informatie over verschillende toepassingen kunt u hieronder vinden.

Online training

 

Het komt steeds vaker voor dat trainingen via het web plaatsvinden door middel van een webinar. Op deze manier kunnen grote groepen cursisten bereikt worden en kunnen cursisten altijd en overal deelnemen. Interactie tussen trainers en cursisten speelt hierbij een belangrijke rol. Online trainingen kunnen ingezet worden als onderdeel van een opleiding of om medewerkers, klanten of partners te trainen.

Lees verder

Presentatie (nieuwe) producten

U kunt uw (nieuwe) producten of diensten eenvoudig presenteren via een webinar. Het kan zijn dat gaat om een ‘complexe’ product of dienst, die enige uitleg vereist. Bestaande en potentiële klanten kunnen gemakkelijk bereikt worden via een webinar, dit geeft klanten de mogelijkheid vragen te stellen.

Lees verder

Interne boodschap van het management of de directie

Om betrokkenheid te creëren tussen directie en medewerkers, kan online communicatie als middel ingezet worden. Hier is het geven van een webinar of webcast ideaal geschikt voor. Directie en medewerkers hoeven zich niet te verplaatsen naar een fysieke locatie, wat tijd en geld bespaard. Door de boodschap middels een webinar te communiceren, is er interactie mogelijk in de vorm van polls en vragen.

Lees verder